​#تولیدی

#به_قلم_خودم

#بدعت_ها

#جاهلیت
مراسم ختم یکی از بستگان نزدیکش بود، هرچه اصرار کردند که برای سخنرانی مراسم، از یک شخصیت روحانی و متعهد دعوت کند قبول نکرد. دلیلش هم این بود که:

من برای یک منبر یک ساعته نمی‌توانم اینقدر هزینه کنم و این در حالی بود که، طلاب و حوزویان آن منطقه نه تنها هزینه و دستمزدی برای خود تعیین نکرده بودند بلکه، به کمترین مقدار هم قانع و راضی بودند و خود را خدمتگزار مردم و مدیون امام زمانشان می‌دانستند.
اما مدتی بود که دشمنان انقلاب و روحانیت متعهد، شایع کرده بودند که اینها گران می‌گیرند چرا به سراغ ارزان‌تر‌ها نرویم!
مثلا یکی از دوستانِ مُتوفّیٰ را دعوت کنیم از خاطراتش با آن مرحوم بگوید یا از یک ادیب و شاعر که مثلا حافظ‌خوانی کند!؟
اما توطئه دشمن در این شایعه‌سازی که رفته رفته، گسترش می‌یابد زمانی مشخص شد که:

هزینه تالار همان مرحوم مذکور، میلیونها تومان شد و خدا می‌داند که شاید بیش از صد‌میلیون! از طرف دوستان و اقوام، دسته‌‌گل‌های آنچنانی اهدا شده و صدها هزار تومان صَرف بَنِرهای تسلیتی شده بود که هیچیک، نه ماندگاری داشت و نه تاثیر و ثوابی برای مُرده و زنده!
براستی جاهلیت و تجمل‌پرستی تا چه حد؟

جای بسی تاسف است که مراسم ختم و فاتحه‌خوانی که محلی برای یاد مرگ و زندگی آخرت و نیز روزنه ثوابی برای اموات است، توسط عده‌ای آگاه و گروه زیادی دنباله‌رو جاهل، تبدیل به مراسمی چون شب شعر شود و نه تنها یادی از آخرت در آن نباشد بلکه، به مجلسی برای فخر‌فروشی و تجمل‌گرایی و فاصله دادن مردم از روحانیت دلسوز و انقلابی تبدیل شود.
و شکی نیست که دستهای آلوده معاندان و تفرقه‌افکن‌ها در پشت صحنه این خرافات و بدعت‌های پوچ در کار است تا بلکه با این ترفند و به نام زنده نگه داشتن خاطرات اموات، حضور روحانیون و طلاب را از صحنه جامعه و بین مردم کمرنگ کنند و شاید به خیال خام خود، جلو روشنگری‌های این پشتیبانان ولایت را گرفته و بین آنان و مردمِ طرفدار روحانیت جدایی بیندازند.
این مطلب به منظور یادآوری این توطئه و نیز حمایت از روحانیت انقلابی و مطالبه‌گری حضور هر چه بیشتر آنان در اینگونه مراسم و نظایر آن می‌باشد. زیرا مردمی که برای دین اسلام، جوانانشان را هدیه کردند هرگز از بذل مال در راه اعتلای فرهنگ شرعی و دینی خود، اِبایی ندارند.
لطفا در مراکزی که آثار چنین دستهای خائنانه‌ای را می‌بینید، روشنگری نمایید و از طریق حوزه‌های علمیه این مطلب را در موارد لازم، یادآوری فرمایید.
و ذکِّر فإنَّ الذّکریٰ تَنفَعُ المُؤمنیٖن 

موضوعات: بدون موضوع
[جمعه 1398-11-04] [ 12:44:00 ق.ظ ]