#تولیدی

#به_‌قلم_خودم

#نماز #جمعه

تعابیر زیادی در باره اهمیت #نماز #جمعه بیان شده و مهمتر از همه آنکه، سوره‌ای از قرآن کریم به نام جمعه و آیاتی نیز در باره اهمیت این عبادت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ذکر شده که همگی نشانه مهم بودنِ جایگاه این ارزش معنوی در اسلام و ملت مسلمان است.

به عبارتی نماز جمعه حج مساکین شمرده شده زیرا:
هر هفته دلهایی پاک و سرشار از عشق به ظهور، با همنوایی و همدلی در همایشی خیره کننده به نام نماز جمعه گرد هم می آیند و با تحلیلی همه جانبه که از سوی خطیبان آگاه و بابصیرت که در اصل نماینده ولی فقیه به شمار می‌روند، بینش مذهبی و بصیرت سیاسی و دینی خود را محک زده و بر سطح آگاهی و بیداری سیاسی و اجتماعی خود می‌افزایند.

نماز جمعه پایگاهی است که در یک تشکل معنوی و به دور از هرگونه دنیا طلبی، مهم‌ترین مسائل و مشکلات مردم مسلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راه حلهای کاربردی در قالب بصیرت دینی به نمازگزاران ارائه می‌شود.

در نماز جمعه، مومنین با حضور در یک دیدار جمعی نه تنها خود را در صحنه حوادث و مشکلات تنها نمی‌بینند بلکه، از بسیاری راهکارهای سودمند و موثر در جهت حل گرفتاریها و مصائب فراگیر بهره می‌جویند. معضلاتی چون جنگ نظامی یا فرهنگی یا توطئه‌های سیاسی دشمن و یا بحرانهای اجتماعی و اقتصادی مانند تحریم، تورم، گرانی و یا حتی شیوع امراض جهانی مانند #کرونا و یا تهدیدها و تحریم ها و نظایر آن.

لذا نقش خطیب جمعه به منزله سکاندار کشتی است که با مهارت معنوی و علم و بصیرت و تجربه خود، راه را از چاه می‌شناسد و مردم را به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی راهنمایی و هدایت می‌کند.

مقام معظم رهبری تعبیر #قرارگاه را برای این عبادت سیاسی اجتماعی بکار می‌برند. به عبارتی هرگاه جامعه اسلامی به مقاومت و همدلی و همکاری و دفاع و ایستادگی نیاز داشته باشد، این سنگر نماز جمعه است که مانند یک قرارگاه فرماندهی می کند و به سپاهیان خود راهکار مطلوب را ارائه می‌دهد.

شرکت در نماز جمعه علاوه بر اجر معنوی بالا و اقامه نماز به صورت جمعی و نمایش یکی از برترین پایگاه‌های وحدت در نظام اسلامی، باعث نزدیکی دلهای مومنین و نشاط و سرزندگی آنان در این همایش عظیم هفتگی است که، قلب‌های عاشقِ معبود را به همدیگر، پیوند عرفانی و معنوی زده و زمینه ظهور و تجلی انوار مهدویت را بر دلهای مالامال از شوق و دیانت مومنین، فراهم می‌سازد.

بیائیم با اهمیت دادن به این عمل مهم عبادی سیاسی، قدمی هر چند کوچک در اجتماع عظیم انتظار برداریم و نام خود را در لوح منتظران و خادمان حقیقی و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی ثبت کنیم.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1399-07-10] [ 04:39:00 ب.ظ ]