#تولیدی

#به_قلم_خودم 

تکرار تاریخ را به راحتی می‌توان از مطالعه و پژوهش در زندگی امامان معصوم دریافت. اما چگونه؟

یعنی:الگوی دوست و دشمنِ خدا و قرآن و چهارده خورشید هدایت، در همه دورانها از یک نقشه و راه مشخص استفاده نموده و همین امر، دلیل کامل و جامعی در اثبات حقانیت و معجزه بودن قرآن کریم است که:

تا ابد بشارت دهنده صالحان و ناهی گمراهان است.

اوضاع زمان امام هادی (علیه السلام) چه از بُعد اعتقادی و سیاسی و چه از نظر اجتماعی و فرهنگی و مهمتر از همه در عرصه نشر علوم قرآنی و کلامی ما را به این نتیجه می‌رساند که:

هدف از رسالت پیامبران و امامان! ایجاد برترین و والاترین رابطه محبت و دوستی بین خداوند یکتا و رحمان و رحیم است که صلاح بندگانش را به دلیل فضل و احسان خود، برای مخلوقاتش می‌خواهد، و از طرفی چون آفریدگار و ربّ العالمین است، بر اساس عدل و رحمت واسعه‌اش، انبیا و ائمه را که از جنس بشر بودند (بر خلاف عقیده غالیان‌ یا همان غلوّ کنندگان در زمان امام هادی که می‌گفتند امامان نباید آب و غذا بخورند و در باره مقام آنها به افراط و تفریط کشیده شده و قانون زندگی دنیا را یا بر اساس جبر و یا اختیار مطلق می‌دانستند!) برگزید.

و همین جدال‌ها و تحریف‌ها‌ در واقع بخش اصلی دوران حیات مبارزاتی و حکومتی امام دهم است که:

در این دوران که مقارن با زورمداری خلفای عباسی مانند متوکل و معتصم و … است، فضای روحی و روانی جامعه را به انواع شبهات و افراط و تفریط‌ها‌ و ضدیت با مولا و رهبر شیعیان آلوده نموده و حتی، با تبعید امام از مدینه به سامرا و تحت نظر قرار دادن حضرت، ارتباط ایشان را با یارانِ معتقد و متعهدشان، سخت و محدود نمودند.

و دقیقا تکرار تاریخ دوران پیشوایان معصوم را، چه در جبهه حق و چه در محور طاغوت و باطل در دنیای امروز شاهدیم که، با رواج انواع شبهه‌های کلامی و تبلیغات مسموم رسانه‌ای، سعی در به انزوا کشاندن مظلومانِ مسلمان و آزادی طلب دارند، خواه در ایران اسلامی باشد یا در لبنان و یمن و فلسطین و نظایر آن.

دشمن! دشمن است چه متوکل باشد و به امام شیعیان جام زهر تعارف کند و چه صهیونیست و استکبار امروز باشد و برجام و تحریم را به عنوان نسخه نجات پیشنهاد دهد!پس:

راه جهاد همان منش و روش عملی امامان است که تا همیشه تاریخ تکرار خواهد شد:

رگ رگ است این آب شیرین آب شور

تا قیامت می‌رود بی نفخ صور

یعنی:

هر جا فریاد عدالت خواهی بوده در برابرش پرچم سیاه ظلم افراشته و نهایتا حق پیروز و باطل منکوب شده:

جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقا

و:

این است رمز بشارت علمدار تشیع در جهان اسلام، که خبر از پیروزی قطعی جمهوری خواهان اسلامی و انقلابی، و نابودی غاصبان کودک‌کش و مستکبران حامی آنها را، به همه دلدادگان راه جهاد و معتقدانِ به نصرت الهی را نوید می‌دهد.

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1402-10-25] [ 01:41:00 ق.ظ ]