#تولیدی

#به_قلم_خودم 

زمان امامت امام هادی(علیه السلام) به دلیل ظلم و زور خاندان فاسد و ظالم‌ عباسی، و نیز به دلیل شبهه‌افکنی‌های بسیار و تشکیل گروه‌هایی مغایر با قوانین شرعی و اسلامی، شرایط مساعدی برای ترویج تعالیم دینی برای امام فراهم نبود.

و ایشان مخفیانه و به دور از چشم والیان بنی عباسی، به وسیله یاران مورد اعتماد خود مثل عبدالعظیم حسنی، به تبلیغ و ارشاد شیعیان همت گماردند و طبق روایات، بخش عمده‌ای از محبان و یاران شیعی امام دهم در شهر قم متمرکز بودند که در اصل، سفیران حضرت در گسترش و تبیین معارف و تعالیم شیعی بودند.

وجود شرایط خاص امنیتی و محدود نمودن ایشان در نشر فرهنگ اسلامی، باعث شد امام با بصیرتی بی‌نظیر راه حل های مناسبی را برای انجام این امر خطیر برگزینند!

و آن تعلیم شیعیان در قالب دعا و زیارات بود که زیارت جامعه کبیره یکی از مهمترین آنهاست که شناسنامه کامل زندگی و خط مشی رسول خدا و نهایتا چهارده معصوم (سلام الله علیهم و آلهما) است که، سرشار از پیام‌های معنوی و دستورات الهام بخش دینی با تمسک به معرفی الگوهای عملی دین اسلام است که:

هر کلامش اعجازی پر بهره و راهکاری عملی و کاربردی برای شیعیان و مسلمانان است.

از دیگر برکات حاصله‌ از زندگی آن حضرت، زیارت غدیر است که به معرفی حقانیت مولای متقیان و تبیین مکارم علوی می‌پردازد.

و بدانیم که ادعیه و زیارات، صرفا چند کلمه و جمله عادی نبوده بلکه، دستور العمل جامع و کاملی برای زندگی‌ سعادت مندانه دنیوی، و نقشه راه کاملی برای سرافرازی و هجرتی با شکوه مانند شهدا «به عنوان آخرین پله‌های زندگی» «پس از سالها مجاهدت» و ایثار است.

بیاییم! دلهایمان را به «جامعه» و «غدیر» گره بزنیم بلکه هزاران گره ناگشوده را، با توسل به دامان پر مِهر و سخاوت امامی که هادی دلهای همه عشاق است، بازگشاییم!

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1402-10-25] [ 02:22:00 ق.ظ ]