#تولیدی
#به_قلم_خودم
#طوفان #الاقصی

سَرَم را به دیوار تکیه داده‌ام و حتی قدرت چرخاندن دانه‌های تسبیح را ندارم. دوربین نگاهم روی کوچه پس کوچه‌های غزه مات و متحیر خیره مانده و به جای اینکه پلکهایم حرکت کنند، صحنه دلخراش پر پر شدن کودکان مظلوم فلسطینی است که جلو چشمانم جولان می‌دهند.
باید:
به آنهایی که غلط اضافی می‌کنند و خودشان را به دروغ جانفدای ایران می‌دانند و غزه را بیگانه می‌شمرند چنین گفت که:
ایران غزه است و غزه ایران! چگونه؟
مگر قرآن کریم نفرموده که مسلمانان امت واحده هستند؟ یعنی چه؟

روزی جابر جُعفی که از اندیشمندان بزرگ اسلامی و از یاران نزدیک امام محمد باقر (علیه‌السلام) بود سوال کرد:

“نمی‌دانم چرا گاهی بی‌دلیل دلم را، غم و اندوه فرا می‌گیرد بگونه‌ای که اهل خانواده و حتی دوستان من متوجه آثار ناراحتی در رخسارم می‌شوند بدون آنکه گرفتاری یا مصیبتی به من رسیده باشد. علت آن چیست؟
پاسخ امام به این مضمون بود که، مسلمانان از روح واحده خلق شده‌اند لذا هرگاه به یکی اندوهی برسد دیگران نیز ناخود‌آگاه اندوهگین می‌شوند.”
و اینکه فردوسی در شاهنامه “بنی‌آدم را اعضای یک پیکر می‌داند” بر همین اساس است.و شاید ضرب المثل عامیانه “دل به دل راه دارد."‌گویای همین مطلب است.
و نکته قابل تامل در اینگونه آیات و احادیث این است که:

همان خدایی که فرمود:
“نَفَختُ فیٖه مِن روحیٖ"، خود به حال بندگان مظلوم از همه مهربان‌تر و داناتر است و همان گونه که دفاع مقدس هشت ساله، از ملت شهید داده ایران نیرویی مقاوم و استکبار ستیز ساخت این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها در کنار قبله اول مسلمین، سربلندی مسلمانان را برای ابد‌ رقم خواهد زد و به فرموده مقام ولایت به نابودی کامل صهیونیسم منجر شده. و انشاءالله که این بشارت بیانگر مقدمات ظهور خواهد بود.

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1402-08-06] [ 03:54:00 ق.ظ ]