#تولیدی
#به_قلم_خودم

#نمایندگان_باید_عملا_جوابگوی_مشکلات_مردم_باشند!

انتخابات انجام شد و عده‌ای از دوره قبل و جمعی افراد جدیدالورود به عنوان نماینده مردم تعیین شدند.
مردم:
مرحله اول و بخش مهمی از وظیفه خود را به احسن وجه انجام دادند و دشمن را مایوس کردند.
اما
تکلیف مهمتر مردم چیست؟
گرچه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، یکی از بالاترین اهداف انتخابات بود اما وظیفه‌ای بس مهمتر و سرنوشت سازتر‌ پیش رو داریم و آن:
نظارت و مطالبه‌گری مستمر نسبت به منتخبین است. کاری که شاید تاکنون یا مغفول مانده و یا کمتر بدان توجه شده. شاید تصور عمومی بر این بوده که تکلیف ملت با حضور پای صندوق رای و فرستادن افراد ذیصلاح به مجلس شورای اسلامی، خاتمه می‌یابد و دیگر هیچ مسئولیتی ندارند و حال آنکه:
این کار مثل این می‌ماند که نهالی بکاریم و بدون هیچ رسیدگی، منتظر ثمر دادن آن باشیم!
تعهد ما در برابر نمایندگان هم، نیاز به نظارت دقیق و مطالبه جدی دارد یعنی از همین ابتدای کار، باید خواسته‌های قانونی و عمومی مرتبط با نماینده را به صورت شفاف و صریح مطالبه و پی‌گیری کنیم.
اینکه
یک نماینده خاطر جمع باشد که پس از تکیه بر کرسی مجلس، دیگر مردم با او کاری ندارند و آزاد است در حضور یا غیاب، و آزاد است که رای و نظر خود را در باره قوانین و لوایح، آشکار یا مخفی نماید و با فلان قرارداد موافقت یا مخالفت نماید و احدی هم مطلع نگردد. یعنی، یک رویداد تلخ که می‌تواند عواقب ناگواری در پی داشته و اصول سیاست داخلی و خارجی را دچار بحران کند.
اما
تجربه نشان داده هر جا مردم بصیرت به خرج داده و حضور موثر خود را ثابت کرده و از درِ مطالبه‌گری جدی، همراه با رعایت قانون و اخلاق اسلامی وارد میدان شده‌اند قطعا، موفق شده‌اند تاریخ را به نفع خود رقم بزنند و دست احیانا متخلفان و معاندان را رو کنند.
پس
بیائیم از همین قدم اول، ناظر اقدامات نمایندگانی باشیم که خودمان با رای خویش، آنها را روانه مجلس نموده‌ایم.
اگر
این دقت و نظارت به صورت عمومی و همیشگی، انجام پذیرد هرگز شاهد نابسامانی‌هایی‌ مانند افت و خیز در لایحه حجاب و یا مسائل اقتصادی و اختلاس و نظایر آن نخواهیم بود.

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1402-12-21] [ 11:52:00 ب.ظ ]