🌍 ۹ شباهت شهید رئیسی و سعید جلیلی

1️⃣ پاکدستی: یکی از شباهت‌های برجسته شهید رئیسی و دکتر جلیلی این است که هیچ‌کدام حتی یک لکه خاکستری در زندگی سیاسی خود ندارند. 

🔻 نه فرزندی در خارج از کشور دارند، نه آقازاده‌ای که مشکوک به استفاده از رانت باشد، و نه هیچ پرونده یا مورد مشکوک مالی و غیرمالی فساد.

2️⃣ ساده‌زیستی: جلیلی و رئیسی هردو همیشه از زندگی لاکچری دور بوده‌اند. هردو در منزلی ساده در محله‌ای متوسط زندگی می‌کنند و هیچ‌گاه خبری درباره عروسی لاکچری فرزندان یا ویلای لواسان و امثال آن، از آن‌ها منتشر نشده‌است. 

🔻 جلیلی تیبا دارد و رئیسی خودرو نداشت اما خودش گفته بود همسرش یک خودروی ایرانی دارد.

3️⃣ تلاش و خستگی‌ناپذیری: جلیلی مانند شهید رئیسی در سال‌های اخیر به تمام استان‌ها سفر داشته. آن‌هم نه یک‌بار بلکه ۱۲۰ سفر استانی و سفر به ۶۰۰۰ روستا داشته و شناخت کاملی از نخبگان و ظرفیت‌ها و مسائل خاص استان‌ها دارد. 

🔻 او هم مانند رئیسی مرد پشت میز نشستن و گزارش گرفتن نیست.

4️⃣ مبارزه با فساد: همانطور که شهید رئیسی در قوه قضائیه و دولت، با فساد مبارزه کرد، جلیلی هم طرح های متعدد در راستای اصلاح ساختارهای فسادزا ارائه کرد و به مرحله اجرا و تحقق در دولت رساند.

5️⃣ منش انقلابی: رهبری گفتند شهید رئیسی نماد شعارهای انقلاب بود. جلیلی نیز بیش از هرکسی مورد هراس دشمنان است و پرتکرار ترین توصیف درباره جلیلی در رسانه‌های دشمنان «مرد نزدیک به رهبر ایران» است.

6️⃣ اخلاق‌مداری: همانطور که شهید رئیسی در مناظرات، اهل تخریب و تندروی و بگم‌بگم نبودند، دکتر جلیلی نیز کاملا کارشناسی و علمی در مناظرات ظاهر می‌شد.

🔻 او علی‌رغم داده‌های متعددی که طی 17 سال حضور در شورای عالی امنیت ملی برای تخریب طرف‌های مقابل داشت، بحث‌ها را به حاشیه نمی‌برد و حتی در صفحه اینستاگرامش تبلیغ رقبا را می‌کرد!

7️⃣ اخلاص و کتمان: این روزها به تعدد فیلم و عکس‌هایی منتشر می‌شود از کارها و اقداماتی که شهید رئیسی انجام داده‌ بودند و از آن بی‌خبر بودیم. 

🔻یکی از دلایلی که خیلی‌ها می‌گویند جلیلی کارنامه ندارد، به همین دلیل است که خوشبختانه یا متاسفانه، ایشان اهل ارائه و اشاره به «کارهایی که انجام داده» نیست و تمرکز خودش و ستادش را میگذارد روی «کارهایی که میخواهد انجام دهد». 

🔹 اما خیلی از طرح‌ها و برنامه‌هایی که اجرا شدند و مشکلات بزرگی از کشور حل کردند، حاصل طرح و پیگیری و تلاش ایشان بوده که انشالله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

8️⃣ تعامل با جناح‌های مختلف: جلیلی هم مانند شهید رئیسی بین خودش و دیگران دیوار نمی‌کشد. کمااینکه پس از پیروزی روحانی گفت: «اگر مشکل مردم را بخاطر اینکه دولت دستمان نیست حل نکنیم، رذالت است.» 

🔻 و ده‌ها طرح متعدد را به دولت روحانی ارائه کرد و به تحقق و اجرا رساند و اسمی هم از خودش نیاورد تا دولت از ترس رپرتاژ رسانه‌ای جلیلی، کار را متوقف نکند.

9️⃣ تواضع: فیلم‌های متعددی دیده‌ایم که وقتی به شهید رئیسی اظهار ارادتی می‌شود، ایشان فورا رهبری را برجسته می‌کنند. 

🔻 یکی از مظاهر تواضع جلیلی، انتخابات سال 96 بود که برای تبلیغ شهید رئیسی به بیش از 27 استان سفر کرد و برنامه‌اش را کامل در اختیار ایشان قرار داد.

✍️ محمدحسین ابوطالبی

    «جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست»

‌🔴 برای جهاد تبیین “کپی آزاد”

کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات 

جهت عضویت👇

 ایتا 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1403-03-20] [ 09:42:00 ب.ظ ]