#تولیدی
#به_قلم_خودم

السلام علیک یا رسول الله

عزادار اشرف مخلوقاتیم! او که رحمة للعالمین است یعنی چه؟ یعنی به واسطه فیض وجودی او و اهل بیتش هست که درهای رحمت او به روی بندگان خدا باز می‌شود؛ همان مطلبی که در حدیث کسا بر آن تاکید شده:
إنی ما خلقت سماء مبنیه و لا أرضا مدحیه … إلا فی محبة هولاء الخمسة

رسول الله واسطه فیض و رحمت الهی است که به این مقام فقط و فقط در سایه عبودیت و بندگی رسیده کما اینکه در تشهد نماز می‌خوانیم که:
أشهد أن محمدا عبده و رسوله
لذا
پیامبر اسلام بعد از اثبات تسلیم کامل بودنش در برابر اوامر ذات حق‌تعالی، به پیامبری رسید آنهم پیامبری که آنچنان برای هدایت امتش‌ دل‌ می‌سوزاند و تلاش می‌کرد که خود فرمود:
هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد. چرا؟
چون اسیران زر و سیم دنیا و طمعکاران به قدرت و خیانت به بیت‌المال، وجود او را مانعی در برابر نیات پلید خود می‌دانستند و از هر فرصتی برای تخریب شخصیت و به انزوا کشاندن حضرت و یا ساحر خواندن او، تلاش بر جدا کردن مردم از پیامبر خود، و دور نمودن عوام از اهداف عالیه فرستاده وحی داشتند.

اما پیامبر طبق فرموده قرآن کریم، مامور به استقامت بود اما به حدی تلاش و دلسوزی آن حضرت، مشهود و شدید بود که آیه نازل شد که:

ای پیامبر نزدیک است که تو! جان خود را از شدت نگرانی برای این قوم جاهل و لجباز، به خطر اندازی!

اما پیامبر همچنان در غم جهل امتش می‌سوخت و تا لحظه آخر عمر مبارکش، نگران لجاجت‌های این لشکر عنود و لجباز بود؛ هر چند که بازوانی قوی و بی‌نظیر چون امیر مومنان داشت و در جنگ و صلح، رسول خدا را چون نگینی در برگرفته و از او حمایت می‌کرد.
اما
امان از جهل و لجاجت که هرگاه مسلمین در پیشرفت و توسعه اسلام ناب، دچار وقفه شدند ناشی از رذالت‌ها و مکر و حیله های سران دنیا طلب و فتنه‌جو بود که، سد راه مسلمانان می‌شدند و اجازه اجرای احکام الهی را نمی‌دادند.

یا رسول الله
هر چند در ماتم و حزن عزای شمائیم که نگین خاتم حلقه آفرینش هستید اما عاجزانه می‌خواهیم که برای نجات امت اسلام از ظلم کافران به فریادمان برسی! همان یهودیان و معاندانی که دل شما را خون کردند و به اهل بیت شریفت هم رحم نکردند.
یا رسول الله
ملت ما به تبعیت از فرمان ولی و جانشین بر حق شما، بیش از چهل سال است که با دادن مال و جان و هستی خویش، برای احیای اسلام نابی که تو بر طبق وحی قرآن کریم به ارمغان آوردی، سنگ بنای دین حقیقی را بنا نهاده و در آستانه رسیدن به قله شَرَف و آزادگی و استقلال، دست نیاز و همراهی به سوی شما گشوده و انتظار دارد در سایه رحمت جهانی خود، سایه تیره ظلم و ظالم را از سر مسلمانان بردارید و پرچم عدالت طلبی ملت مظلوم و حق طلب را به دستان نجات بخش منجی عالم برسانید انشاءالله

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1403-06-11] [ 06:12:00 ب.ظ ]