چند سال قبل، همراه برخی دوستان، مهمان عزیزانی از فرمانده‌هان حزب الله لبنان بودیم در بیروت. نکات دیدنی و شنیدنی بسیاری داشتند. یکی از آنها که فراموشم نمی‌شود این بود:

🔸در یکی از بازدیدها، برخی کتاب‌های درسی مدارس حزب‌الله را اتفاقی و از سر کنجکاوی تورق کردم. عناوین و مفاد درسها واقعا خاص بود. کنجکاوتر توضیح و راهنمایی خواستم. یک‌دوره کامل از نظام آموزشی مدارس حزب الله را آوردند. وقتی مفاد و محتوای کتابها را کنار هم گذاشتم، بهتم زد. امکان نداشت دانش‌آموزی مجهز به این مبانی و مبادی بشود و شیفته انقلاب اسلامی و ایران و امام و آقا و حضرت حجت نشود. امکان نداشت حزب‌اللهیِ اعتقادی و اهل فکر و عمل نشود.

🔸با شگفتی پرسیدم: ما در ایران این نظام و محتوای آموزشی را مگر در خواب ببینیم! چگونه شما چنین سرفصلهایی را انتخاب و تدوین کرده‌اید و چرا؟

با توجه و تامل، اول از آمار جالب فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی تربیتی حزب الله گفت و بعد ضمن دلبستگی عمیق و شدید به ایران و انقلاب و آقا اضافه کرد:

🔺ما به ایران نگاه می‌کنیم و الگو برمی‌داریم اما در الگوبرداری مراقبیم نقشه دشمن و اشتباهات شما را بشناسیم و آن را تکرار نکنیم. آثار این مراقبت، یکی همین تدوین نظام و کتابهای آموزشی حزب الله است…

✍میم. ز

https://eitaa.com/joinchat/1437335778C29f4499b54

موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1403-06-13] [ 04:39:00 ب.ظ ]