#تولیدی

#به_قلم_خودم

#بصیرت

#مدافع_ولایت

🔵 این روزها که تلخیِ هجران همتای علی‌ابن‌ابیطالب (علیه‌السلام) را طی می‌کنیم، خوب است سَری به متن و ترجمه #حدیث#کسا بزنیم تا شاید ذره‌ای از ابهت و مقام رفیع آن بانو و سرور زنان بهشت، بر ما روشن شود:

راوی حدیث کسا جابربن‌عبدالله انصاری یعنی شخصی است که پنج امام معصوم را زیارت نموده و یکی از منابع معتبر نقل حدیث، مصحف شریف منتهی الآمالِ مرحوم حاج شیخ عباس قمی (رحمت‌الله‌علیه) است.

🔶 ماجرا بر همه روشن است که نبی مکرم اسلام حالت روحی و معنوی خاصی (مثل زمان نزول وحی) برایشان حاصل می‌گردد و به نزد پاره تن و میوه قلب خود یعنی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) شرفیاب شده و عبای (کسا) یَمانی خویش را طلب می‌نمایند.

🔴 گویا قرار است حادثه‌ای ابدی و ماندگار اتفاق افتد! پس از پیامبر خدا اهل خانه، یکی یکی از راه می‌رسند.
اول “نور چشمان و میوه‌های قلب” زهرای مرضیه (سلام‌الله‌علیها) و پس از آن دو گوهر فروزنده، نوبت به ورود *#چراغ #هدایت و #نبأ #عظیم و مصداق #صراط #مستقیم یعنی آقا علی‌ابن‌ابیطالب (علیه‌السلام) می‌رسد و نهایتا خودِ حضرت صدیقه طاهره به جمع ایشان می‌پیوندد و جبرئیل نیز به إذن الهی به حضور در جمعِ این مسبِّبان عالم خلقت مفتخر می‌گردد.

🔶 اما:
هدف چیست؟
صرف‌نظر از نکات بسیار ارزنده تربیتی که می‌تواند یک برنامه جامع و کامل و سازنده سبک زندگی، و پرورش و آموزش دینی برای همه مسلمانان جهان باشد، از ادب و نحوه رفتار و سخن راندن و عدم تبعیض حتی در گفتار بین فرزندان گرفته تا اهتمام تام به احترام پدر و همسر و نظایر آن.
🔴 اما:
محور اصلی بحث ما، چند شاخص اصلی است:
🔷 🔶 *اولین و بالتّبع مهمترین مورد، آن است که، هر یک از اهل‌البیت که بر آن حضرت وارد می‌شوند، بانوی بهشتیان، بر اساس عواطف و روابط خانوادگی با آنان سخن می‌گوید حتی زمانی که از پدر، اذن ورود به جمع را طلب می‌کند واژه #یا #أبتاه را به کار می‌برد اما، آنجا که به استقبال همسر می رود، عرض می‌کند:

❤ یا ابالحسن و یا امیر المومنین ❤

گرچه پیامبر خدا هنوز در قید حیات است اما، پاره جگر رسول‌الله بخوبی این نکته را دریافته که دیر یا زود، پدر را از دست خواهد داد و تنها لایقِ تعیین شده برای جانشینی و ولایت، جز پسر عمّ پیامبر نیست لذا با درایت و دوراندیشی خاصی، لقب هم شأن مولا و امام را به کار می‌گیرد.

🔶 🔷 شاخصه دوم که بسیار در تبیین مقام و منزلت زن و تعیین جایگاه ارزنده او در حکومت اسلامی، ارزش و اعتبار دارد و در‌واقع مُهر باطلی بر #اندیشه‌های #فمنیستی دنیای بدون هویت غربگراها*ست این است که، پس از آن همه استدلال از سوی خداوند متعال در جهت علت و علل خلقت جهان آفرینش افلاک و آسمان و زمین، آنگاه که جبرئیل از خداوند سوال می‌نماید که چه کسانی جزء اهل بیت هستند؟ خداوند در مقام پاسخ می فرماید:

🌹 #هُمْ فاطمةُ وَ أَبوها وَ بَعْلُها وَ بَنوها 🌹

🔵 یعنی: پیامبری که به معراج و قاٰبَ قَوسَیْنِ أَوْ أدنیٰ شرفیاب شد و علی‌ابن‌ابیطالبی که در خانه کعبه متولد شد و پیامبر خدا در باره‌اش فرمود:
ضربت شمشیر علی در جنگ خندق از عبادت جن و انس برتر است
و
امام حسن و سبط اکبری که امام و ولیّ خداست و سی سال با سرسخت ترین و مبغوض ترین دشمنان اسلام، جهاد و استقامت نمود و سید‌الشهدائی که قرار است دین پیامبر با شهادت و ایثار او زنده بماند…اما خداوند در معرفی اهل بیت (سلام‌الله‌علیهم) می‌فرماید:

هم فاطمة و أبوها و بعلها و بنوها

یعنی:

❤ منظور از اهل بیت، فاطمه است و پدر فاطمه و شوهر فاطمه و پسران فاطمه یعنی سبط اکبر فاطمه و سیدالشهدای فاطمه… ❤

🔶 چه عظمتی بالاتر از این برای وصف مقام یک زن، آنهم از طرف ذات حق باریتعالی، متصور است….
آیا باز هم ندایی از حلقوم کثیف طرفداران حقوق زن یعنی همان استعمارگرانی که زن را به گرداب بردگی و اسارت و شهوت پرستی و تجمل گرایی کشانده‌اند، شنیده می‌شود؟!
و
🌺 سومین و شاید برترین شاخصه وجودی حیات طیبه آن حضرت، #بصیرت وصف ناشدنی اوست که وقتی ابا عمرو از او سوال کرد چرا علی قیام نمی‌کند و همه به دنبال راضی کردن شما هستند، پاسخی به این مضمون داد که:

🌹 گرچه من دختر رسول‌الله و همسر ولی‌الله هستم اما علی، امام و مقتدا و مولای من است، این من هستم که نیازمندِ ولایت و سرپرستی امامِ خویشم و باید به دنبال راه اطاعت از او باشم، نه اینکه امام به دنبال مأموم و در طلب او باشد. 🌹
و

🌲 این بصیرت فاطمی بود که روح و تن به دل حوادث ناجوانمردانه دشمنان و غاصبان خلافت سپرد، و در این راه به شهادت رسید اما نگذاشت بار ولایت بر زمین بماند…. 🌅 🌅 🌅 🌅 🌅

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1398-11-30] [ 11:51:00 ب.ظ ]