#تولیدی

#به_قلم_خودم

کنکور امسال هم مثل کرونا، دچار اوج و فرود زیادی شده و امروز و فردا و بحث‌های جنجال برانگیزی به دنبال داشته تا جایی که به طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد.

اما قضیه چیست؟

مافیای مخفی و پنهان مانده کنکور، که از طرفی سالهاست پول‌های کلانی را از طریق، تبلیغات بیش از پیش صدا و سیما و سایر مراکز آموزشی آزاد، به جیب زده و مخالف حذف هرگونه مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه‌های آزاد می‌باشد و از طرف دیگر با عوام‌فریبی و سخنان بی‌منطق، دانش‌آموزان را دچار نوعی استرس و سرگردانی نموده که مثلا، اگر این کتابها را تهیه نکنید و یا با مشاوران ما در ارتباط نباشید، راه به جایی نمی‌برید و از این نمونه وعده‌های بی‌اساس… ضربه مهلکی بر پیکره فن‌آوری و مهارت‌ورزی و علم‌اندوزی جامعه وارد نموده‌ است.

آیا این غده بدخیم، دست‌پرورده چه گروهی غیر از مدعیان ایجاد اصلاح امور در جامعه است؟ همان هایی که وارث اندیشه لیبرالی بودند و با شدت هر چه تمام‌تر سعی در رواج مدارس و دانشگاه‌های غیر انتفاعی با هزینه‌های گزاف داشتند. در حالی که طبق قانون اساسی کشور، بهداشت و آموزش که سلامت جسم و روح است، باید رایگان باشد.

چه افرادی آنهم در شرایط پس از هشت سال دفاع مقدس، این هزینه‌های بی اصل و اساس را بر مردم ما تحمیل کردند و این همان پایه و اساس تحریف در آموزش است که کنکور را به هیولایی بی شاخ و دم برای فرار از هزینه‌های سرسام آور مراکز آزاد، تبدیل کرد و به دنبال آن با افزایش خصوصی‌سازی‌ها و پارتی‌بازی‌ها در واگذاری شغل‌های اجتماعی، روزبروز بر حجم فاصله طبقات آموزشی افزوده شده و لذا قبولی در کنکور تبدیل به رویایی دلهره آور و نومید کننده و بعضا بی‌نتیجه شد که جز سرخوردگی و خانه‌نشینی، بهره‌ای برای آینده‌سازان کشور نداشت.

نتیجه گیری

امروز هر چند تلخ در بین بحران بی‌مدیریتی بعضی مسئولان و سیر صعودی کرونا، مافیای کنکور با شیبی تند به سمت رسوایی و سقوطی بی‌سابقه پیش می‌رود چرا که، در مقابل آگاهی افکار عمومی و مطالبه جمعی جامعه، پاسخی منطقی و مستدل نداشته و هر چه بازیگران این سریال نافرجام، مخفی‌کاری و یا حتی روشنگری کنند، چیزی جز بر رسوایی خود و نفرت عمومی مردم از این گردونه باطل نیفزوده، و امید است که این چرخه باطل در سیر صعودی و نزولی کرونا ویروس، آنچنان از کار بیفتد که دیگر هیچ اثری از بی‌تدبیری‌ها و سوء استفاده‌های مالی و تبلیغاتی از فرزندان این ملت نجیب و انقلابی، صورت نگیرد.

 و انشاءالله از امسال به بعد شاهد برگزاری محیطی سالم و عادلانه و تقسیم کار و نیروی مثبت و سازنده در جهت رونق تولید و پیشرفت علم و فن‌آوری در کشور عزیزمان، ایران اسلامی باشیم.

موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1399-05-21] [ 06:19:00 ب.ظ ]