#تولیدی

#به_قلم_خودم

هنوز هم عده‌ای هستند که دست به هرگونه فساد و خرابکاری می‌زنند و بعد، مدعی‌اند که چرا رهبری اصلاحِ امور نمی‌کند؟!
می‌دانید این کار یعنی چه؟

در زمان امام هادی (علیه‌السلام) گروه‌های منحرفی بودند معروف به غالین یا همان غلوّ کنندگان، کارشان این بود که جامعه را به “فساد و فقر و تبعیض” بکشانند و در مقابل انتظار معجزه از امام مسلمین داشتند که:
او
چون امام است پس غیر عادی است و حتی نباید غذا بخورد و آبی بیاشامد و از آنطرف باید همه معضلات حکومت و جامعه را با قدرت اعجاز حل و فصل کند …. !!!
و حال آنکه:
امام که رهبر جامعه بود طبق فرمایش قرآن کریم:

قُلْ إنَّما أنَا بَشَرٌ مِثْلُکُم …
و از جهتی:
دین اسلام برای هدایت اجباری و اعجاز گونه افراد نیامده بلکه، هدف اهل بیت و امامان معصوم (علیهم‌السلام)، آشنا نمودن انسان با هدف خلقت و تبلیغ عبودیت و اطاعت از خداوند به منظور رسیدن به لقای الهی و تکامل روحی و معنوی است.
اما
همین گروه منحرف در زمان امام دهم، با این مکر و حیله‌ها، امام را مسئول و مقصر معرفی می‌کردند تا بدین وسیله، خلفای غاصب عباسی را از ظلم و نفرت عمومی شیعیان تبرئه کنند.
اما
امام با درایت و سیاست خاص خود که همان دینداری ایشان بود وَ سَاسَةَ الْعِبَاد، با صبر و سعه صدر و تربیت شاگردانی همچون عبدالعظیم حسنی که افتخار کشور ماست و نیز با ارتباط تنگاتنگ و وافر و مکاتبه‌ای با علما و شیعیان قم مقدسه (که همیشه پایگاه نشر معارف دینی بوده)، با شیعیان ارتباط و تبادل نظر داشتند و به ترویج و تبلیغ فرهنگ شیعه اهتمام داشتند.

اما
خلفای مطرود عباسی که تاب دیدن خورشید ولایت را نداشتند با استفاده از سعایت و خبرچینی نفوذیهای مدینه، امام را از محل زندگی خود به عراق و در محله‌ای دور به نام سامرا تبعید نمودند آنهم، به مدت بیست سال و شبانه روز ایشان را تحت نظر داشته و ماموران دنیا‌پرست خلیفه، آزاد بودند در هر شرایطی به خانه امام بریزند و بدون اجازه زندگی و خانه و کاشانه حضرت را جستجو و تفحص کنند تا بلکه، اگر آثاری از علم و دیانت و شیعه‌ پروری، مشاهده کردند به دستگاه فاسد حکومتی اطلاع دهند.
اما
غافل از آنکه امام در عین سعه صدر و متانت و بزرگواری، در حال تدوین مجموعه ناب و دائرة‌المعارف وسیع و ماندگاری در جهت شناخت و معرفت چهارده معصوم (علیهم‌السلام) بودند به نام #زیارت #جامعه #کبیره که به اعتراف دوست و دشمن، از معتبرترین و مستندترین منابع معرفتی شیعه قلمداد می‌شود که همه متون آن، شناسنامه کاملی از دین‌شناسی و خداپرستی و معرفت امام است.

پ.ن.
تصویر:غبارروبی حرمین عسکریین توسط سردار شهید سلیمانی

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1399-11-30] [ 08:11:00 ق.ظ ]