#تولیدی

#به_قلم_خودم

ماه #پیامبر #رحمت است و آمده تا #کرامتهای #اخلاقی را در بین مریدانش، نشر دهد. همانند مادری دلسوز و مهربان! آنقدر مهربان که مورد خطاب قرار می‌گیرد:

#لَعَلَّکَ #باٰخِعٌ #نَفْسَکَ
نزدیک است حفظ جان خودت را بخاطر شدت علاقه به، هدایت مردم به #صراط #مستقیم ، نادیده بگیری!

ای مومنین!
#حَریٖصٌ #عَلَیْکُمْ! این پیامبر به سعادتمند شدن شما، شوق فراوان دارد و #بِالْمُؤْمِنیٖنَ #رَئوُفٌ #رَحیٖم وبرای افراد با ایمان، رأفت بسیار دارد و بی‌اندازه مهربان است.
اما!
هدف رسول خدا از این همه مهر و محبت چیست؟
نابخردان این خصلتهای #رَحْمَةٌ #لِلْعاٰلَمیٖن را، یک نوع محبت افراطی تلقی نموده و از آن با عنوان #اسلام #رحمانی یاد می‌کنند غافل از آنکه:
این تکمیل کننده مکارم اخلاقی، عبد مطیع خداوندی است که #رَبُّ #الْعاٰلَمیٖن نیز هست یعنی، این رحمت را در جهت تربیت و تهذیب نفوس به کار می‌گیرد و اولین آیاتی که بر قلب و روح مبارکش نازل می‌شود حکایت از رسالتی سنگین و هدایتی عظیم دارد.
لذا!
نبی مکرم اسلام وظیفه‌اش، ابلاغ و اجرای فرامین الهی آنهم بدون تبعیت از هوا و هوس‌های این و آن است. او برگزیده شده تا خلیفه خدا بر روی زمین در امر:

#عَلَّمَ #الْإِنْسٰانَ #ماٰ #لَمْ #یَعْلَمْ باشد و این تربیت و تعلیم و به عبارتی #تزکیه #تهذیب مهمترین بخش رسالت اوست.
اما!
مهمترین وظیفه پیامبر رحمت چه بود؟
آنجا که می‌فرماید:
#یاٰ #أَیُّهَا #الرَّسوُل #بَلِّغ #ماٰ #أُنْزِلَ #إِلَیْک‌‌‌……
بله! دستور ابلاغ ولایت و تعیین ولیّ و وصی!
که اگر همان انسان کامل نمونه رحمت الهی، این رسالت گران و دشمن آفرین را به انجام نرساند گویی، هیچیک از آن مکارم اخلاقی و رحمان و رحیمی او کارساز نبوده و عملا هیچ رسالتی انجام نگرفته!
پس:
او گرچه پیامبر رحمت است اما:
#أَشِدّاءُ #عَلَی #الْکُفّاٰر #وَ #رُحَماٰءُ #بَیْنَهُم است که به هنگام اجرای حکم الهی، به نبرد با ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها می‌پردازد و از هیچ قدرتی، رعب و هراسی ندارد.
و
دشمنان اسلام باید بدانند که هر اتهامی به وجود مقدس رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) نه تنها از محبوبیت او در قلوب مومنین و محبانش نمی‌کاهد بلکه، روز بروز بر درخشش جلوه نورانی او افزوده شده و بددلان و ضربه خورده‌های از دین اسلام را، بی‌آبروتر و خوارتر می‌سازد.
و
امروز پس از چهارده قرن سنگ اندازی جاهلان و معاندان، خورشید رسالت همچنان پرفروغ و اثرگذار با حرارت و انرژی هر چه تمام‌تر بر آسمان دلهای آماده پذیرش حق، می‌تابد تا پرچم سبز عدالت طلبی حضرت ختمی مرتبت را به دست آخرین یادگار منتظر بسپارد.

باش تا صبح دولتت بدمد

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1399-07-28] [ 02:56:00 ق.ظ ]