#تولیدی

#به_قلم_خودم

#بهترین_‌هدیه_به_‌مادرها

همیشه هدیه دادن، یک لوازم لوکس و گران قیمت و کادوپیچی شده نیست گاهی‌ مادرها را باید درک کرد، باید سر تعظیم در برابر چهره نورانی و با محبت‌شان خم کرد و با آنان نجوا نمود.
بله
مادر گرچه مادر است اما:
گاهی دلتنگ می‌شود یا یک دنیا حرف نزده دارد که خدای ناکرده تنگ بلورین دلش را تَرَک برداشته اما‌ هرگز اجازه نداده صدای شکستنش را دیگران بفمند و آن را در پشت شیشه نازک اشک پنهان کرده و بغضش را فروخورده اما:
حالا
نیاز به یک همدل و هم صحبت و همنشین و مَحْرَم اسرار دارد تا کمی از رنج و التیامش بکاهد و سبک شود و…..
مگر ممکن است؟
بلی! گاهی حواسمان به رفتار و گفتارمان نیست. اینکه قرآن کریم فرموده:
وَ لا تَقُل لَهُما أُفّ
دل مادر مثل آئینه شفاف و نازک است هم زود می‌‌شکند و هم زود راضی می‌شود، قلب مادر انعکاس “یا سریع الرضا” ست.
البته تنها این نیست:
مادرها، گاهی کارهای به زمین مانده‌ای دارند که ناتوان از انجام هستند مثلا شاید دوست دارد پنجره اتاقش را غبار روبی کند و نتواند و یا نیاز به خرید کالایی دارد و فرصت بیرون رفتن و یا حتی امکان مالی آن را ندارد……
بیائیم!
امسال روز مادر به این بهشتیان روی زمین، نزدیکتر شویم و پای حرفها و درد دلهایشان بنشینیم و اگر خدای ناخواسته از ما حرکتی سرزده که باعث دلخوری‌شان شده، حلالیت بطلبیم و دلشان را بدست آوریم.
اینکه:
فرموده‌اند:بهشت تحت أقدام امهات است یعنی، از راه خدمت و تواضع و ادب در پیشگاه با قداست مادر است که می‌توان به جنت ابدی دست یافت.

یکی از اساتید بزرگوار حوزه که مدرّس دانشگاه هم بودند، می‌گفتند: من هفته‌ای یک روز با تمام مشغله کاری در خدمت مادرم هستم!
البته!
گاهی فاصله مکانی اجازه چنین خدماتی را نمی‌دهد ولی می‌توان حتی از طریق مجازی هم به آنان احسان و محبت نمود مثلا، برقراری ارتباط تصویری و یا هم صحبتی با آنان و گوش جان سپردن به گفته‌ها و ناگفته‌هایشان!
بقولی:
همدلی از همزبانی خوشتر است.
و اینکه قرآن کریم امر به احسان و نیکی به والدین خصوصا مادر، نموده یعنی از هر خیر و نیکی که در اختیار دارید برای کمک و خدمت به آنان استفاده کنید و حتی قبل از درخواست آنان، نیازمندی‌هایشان را در حد توان برآورده سازید.

بیاییم!
امسال روز مادر دست و پای مادرها را ببوسیم حتی، آنهایی که در قید حیات نیستند، تربت مطهرشان را گلباران و بوسه‌باران کنیم و هدیه‌ای برایشان بفرستیم…..

امسال
روز مادر به دلیل بیماری کرونا و ماندن در خانه شاید، مادرها از هر سال چشم انتظارترند.

بیائیم
مادرها را آنگونه که دوست دارند، دریابیم و آنطور که می‌پسندند، خدمتگزاری کنیم.

شاید
از برکت رضایت قلبی و خوشنودی دل او و نشاندن لبخند رضایت بر چهره مهربان و نورانیش، لطف و رحمت خداوند هم شامل حالمان شد و بدانیم که:
فرزندان ما با ما همانگونه رفتار خواهند کرد که ما امروز با مادران خود رفتار می‌کنیم.

موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1399-11-14] [ 06:24:00 ب.ظ ]