#تولیدی
#به_قلم_خودم

#حَوِّلْ_حَالِنَا_إِلَیٰ_أَحْسَنِ_الْحَال_یعنی_چه؟

یکی از دعاهای تحویل سال نو، دعای معروف یا مقلب القلوب و … است که در انتهای آن از خدا درخواست بهترین حال! را داریم. حتی حال خوب نه! بلکه بالاتر از آن، یعنی بهترین حال روحی که برای یک انسان متصور است. این حالت چگونه است؟
شاید:
بارها در مجالس شاد و یا عقد و عروسی بوده ولی دلخوش نبوده‌اید و یا برعکس گاهی انسان در مجلس عزا و مصیبت نشسته ولی سر حال و دلشاد است. تعجب نکنید!
مثلا
فرض کنید مجلسی که به ظاهر شاد اما همراه با گناه و نافرمانی خداوند است، نه تنها حال انسان را خوب نمی‌کند بلکه، آدمی را از محبوب و معبودش دور هم می‌سازد اما بفرض: شب قدر یا لحظه افطار یا حتی ایامی که در مجلس عزا و مصیبت ائمه اطهار هستیم یک احساس رضایت درونی داریم هر چند که، ظاهرا اسباب نشاط و سروری برپا نیست. چرا؟
چون حال خوب و نشاط درونی ریشه در ارتباط معنوی و روحی انسان با خالق خویش دارد یعنی به تعبیر قرآن کریم:
«تنها با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد.» پس:

اینکه ما در زمان تحویل سال از خداوند، حال خوب را مسئلت می‌کنیم، در اصل آن ایمان و معنویتی را طلب می‌‌نمائیم که بالاترین و برترین حالات ممکن را برای ما خَلق می‌کند و نشاط و سروری وصف ناپذیر را به ما هدیه می‌دهد.

پس بیائیم به پیشواز سالی برویم که همه لحظه‌ها و ساعاتش احسن الحال باشد و سالی پربار و خوش یمن برای همه ارکان زندگی‌‌مان باشد انشاءالله

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1403-01-01] [ 04:35:00 ق.ظ ]