#تولیدی

#به_قلم_خودم

#اسرار_شب_قدر

به تعبیر امام خمینی رحمت الله علیه :
اگر سر نزول ملائکة الله را در شب قدر بدانیم ، همه مشکلات ما آسان می شود
براستی چه سری در این نزول ملائک و روح که بقولی اعظم از جبرئیل است نهفته که گره گشای همه مشکلات و سختیها و رافع هموم و غموم است ؟
مگر انسان بدون مشکل و غم و غصه در این دنیای خاکی متصور است ؟ و چه راز و رمزی در لیلةالقدر و نزول ملائک و روح که اعظم از جبرئیل است نهفته که درد باطن و ظاهر را درمانگر است ؟

بقولی روح که برتر از فرشتگان است بر چه شخصی و برای چه امر مهمی به زمین اجلال نزول می کند و تدبیر و تقدیر امور بندگان را در هر کاری ، رقم می زند ؟
آیا این ادعای مهم ، مدعایی جز حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد ؟ آیا هدف از این شب پر قدر و مرتبه ، پیامی برتر و بالاتر از ولایت امام معصوم است ؟ و چه انسانی شایسته تر از ولی خدا ست که سرنوشت پیروان خود را به امر الهی رقم زند ؟
آری !
شب قدر که از هزارماه و به تعبیری یک عمر هشتاد ساله برتر است و یا به عبارتی :
شبی که ره صد ساله را می توان در آن پیمود فقط یک شرط دارد و آن هم قبول و گردن نهادن به امر ولایت است . همان ولایتی که خداوند قسم یاد کرده که اگر عبادت عالمیان را انجام دهی بدون حب علی ابن ابیطالب و به تبع آن سایر ائمه و من جمله امام عصر علیه السلام ذره ای مقبول درگاه احدیت نخواهد بود چرا ؟
مگر ممکن است که خداوند امتی را خلق کند و بر آنان قرآن صامت را نازل کند ولی راهنما و قرآن ناطق را که همان چهارده معصوم پاک هستند قرار ندهد ؟ و مگر نه اینکه خداوند وعده داده که هرگز زمین از حجت خدا خالی نخواهد بود ؟
پس:
لیلةالقدر شب تثبیت ولایت از علی ولی الله تا امام حاضر و حجت الله است.
پس:
شب قدر شب تجدید عهد با امام حی و حاضر است و با او پس از دعا و ندبه و رهایی از جهنم دنیا طلبی ، درخواست خیر می کنیم ، طلب وسعت رزق معنوی و مادی می نمائیم و از او می خواهیم ما را آنگونه قرار دهد که آنچه را برایمان مقدر می کند*رضا بقضائک و تسلیما لأمرک* باشیم !!
آیا اینگونه تعهدی آنهم با رضایت قلبی و ایمان و اعتقاد ، جای حتی فکر کردن به گناه برای منتظران می گذارد ؟ و آیا چنین زندگی جز تعبیر :
ما رأیت إلا جمیلا ست !

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1399-02-29] [ 04:51:00 ق.ظ ]