نخلستان
نخلستان ، نماد ایستادگی و مقاومت







اردیبهشت 1403
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





گمنام یعنی کسی که حتی دنیا را به اندازه یک نام هم نمی خواهد



جستجو







موتور جستجوی امین





اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



پلاگین


تقویم جلالی جهرم




 
  ممتاز یا ماندگار؟ ...

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1403-02-12] [ 01:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مستقیم! ...

موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1403-02-11] [ 02:20:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  بهترین مردم معلم می‌شوند! ...

موضوعات: بدون موضوع
 [ 01:56:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سابقه علم روانشناسی  ...

#تولیدی
#به_قلم_خودم
#نهم_اردیبهشت
#روز_جهانی_مشاوره
#و_روانشناسی

🔶 بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم 🔶

🔴 منصفانه نیست که از واقعیت چشم بپوشیم و مناسبت ها و واژه ها را در لفافه ای از تعصبات شخصی به خورد مخاطبان بدهیم!
اما یک سؤال ؟ آیا شایسته است که واقعیتهای تحریف شده و بعضا پوسیده و مضمحل شده را به عنوان حقیقت ناب به جامعه عرضه کنیم؟ 🔴

🔵 هر چه بیشتر در این وادی پر آوازه تفکر می کنم بیشتر به وسعت اندیشه ها و عقاید ناصواب وارداتی به عرصه روان و رفتار آدمی پی می برم ! بنا ندارم همه زحمات دو هزارو پانصد ساله از سقراط تا ویلهلم وونت پدر روان شناسی ، را زیر سؤال ببرم ولی در این رهگذر ، اجحاف و تندروی های فروید و پیاژه و …را هم نادیده نمی توان گرفت 🔵

در شگفتم که یکی چون فروید که روانشناسی و رفتار را فقط از دریچه جنسیت و حیوانیت می نگرد چگونه می تواند به عنوان بنیانگذار این علم الهی که به تعبیر امام خمینی اولین آیات وحی مربوط به او یعنی انسان است ، معرفی شود؟ چه کلاه گشادی غربی ها بر سر علوم انسانی و معارف بشری گذاشتند آنجا که ، هر ایسم و ایستی را بنام علم به مردم غافل فروختند و همه چیز را بنام مکتب و فرهنگ را غاصبانه بنام خود ثبت و ضبط کردند

به جرأت می توان گفت که مشاوره و علم رفتار شناسی قدمتی به عظمت خلقت آدمی دارد و افتخار بالاتر اینکه ، با ظهور دین اسلام و نزول اولین دستور به نبی مکرم اسلام که می فرماید:

إقرأ باسم ربک الذی خلق …
یعنی رسالت با توجه به حیات و رفتار معنوی انسان ، شکل می گیرد و با نزول سوره مبارکه شوری و آیه :
و أمرهم شوری بینهم
اساس مشورت وهمدلی بین افراد جامعه ، بنا نهاده شد و کتابی که راهنمای هدایت خلقت از طرف خالق یکتا و طراح و سازنده بشریت بود ، راه کمال و سعادت دنیوی و اخروی را بر جهانیان گشود و همه مکاتب نظری را در خود هضم کرد

امروزه گرچه در سایه تبلیغات گسترده عمدتا وارداتی ، علم روان شناسی و مشاوره جایگاه ویژه ای یافته ولی آنچه مهم و قابل تأمل است ، احیای علوم انسانی اسلامی است که سر منشأ همه علوم رفتاری و عینی و ذهنی و مادی و معنوی است و هر چند منکر خدمات برخی فلاسفه همچون سقراط و افلاطون و یا نظریات روانشناسانی مانند ثورندایک و پاولف و آدلر و جانسون و دارلی و کافکا و …نیستیم ولی در مقابله با روان شناختی قرآن که شفای همه درد هاست و یا منشور سازنده روحی و جسمی بنام نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ، قابل قیاس نیست!
بله ! عده زیادی امروزه به مدد شاخه های مختلف علوم روان شناسی و مشاوره ، راه حل بسیاری از مشکلات خود را می یابند و درمان می شوند ولو موقتا ! اما بررسی تاریخ این علم ، بخوبی بیانگر ضد و نقیض بودن بسیاری از نظریات و نامتعادل بودن آن و عدم کارآیی آن در دراز مدت است!

هر چند که از سال هزار و سیصد و پنجاه ، عملا این رشته به یک درس عمومی دانشگاهی تبدیل شد و کم کم به مدارس و مراکز آموزشی راه یافت اما باید بطور جدی به این پرسش پاسخ داد که کاستی ها و معایبی را که از افراط و تفریط های غربی وارد نظام آموزشی ما شده چگونه و توسط چه کسانی باید اصلاح و تکمیل شود ، البته بحمدالله افراد دلسوز و متعهدی از حوزه و دانشگاه وارد این عرصه شده و موفق هم بودند ولی آیا این حد ، کافی است؟

لازم است طبق فرمایشات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به علوم انسانی و اسلامی که تنها پاسخگوی نیازهای حقیقی مددجویان است ، نگاهی نو و توجهی ویژه معطوف شود و با تبلیغ وسیع ، مزایای این شاخه از علم فطرت پذیر و درمانگر ، برای نسل جدید تبیین شود تا بدانند که انسان را نمی توان همچون موجودی آزمایشگاهی ، به اعتقاد روانکاوان امروز جامعه غرب ، به محک تجربه و آزمون درآورد!

زیرا انسان موجودی الهی است که نه ذهنیت محض است و نه جنسیت و مادیت تام است و نه تجرد خالص!

انسان را بهتر است همان هدیه خداوند به جهان خلقت بدانیم که از عناصر پیچیده و منحصر بفردی خلق شده که جز خالق هستی و کتاب هدایت او ، نه رفتار او را به عینه می شناسند و نه درمان دردهایش را بدون تمسک به قرآن و عترت!

و از همه آنانی که خالصانه و صادقانه راه قرآن را در شناخت بشریت و پاسخ به ندای درونش برگزیده اند ، تبریک می گوییم و برایشان از خداوند منان ، بهترین ها را آرزومندیم

موضوعات: بدون موضوع
 [ 12:15:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  روز معلم ...


#تولیدی
#به_قلم_خودم
#معلم‌ #تهذیب #تعلیم #تبیین

🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀
درود و سلام خدا و بندگان صالحش بر تو ای مظهر شرافت و نجابت و ای نجات دهنده بشر از ظلم جهالت!
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
تو یک بشر معمولی نیستی چرا که خداوند هم به نامت و هم به مرامت قسم یاد کرده است:

الرَّحمن 🔶 علَّم القرآن 🔶 خَلَق الإنسان 🔶 علَّمَهُ‌الْبَیان 🔶
❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
اما مقام والای تو به این هم، محدود نمی‌شود چرا که قلم تعلیم و قدم متعالی و هدف نورانی‌ات همه و همه مورد توجه اول مربی جهان خلقت یعنی حضرت ربُّ‌العالمین است آنجا که میفرماید:

ن 🔷 والقلم و ما یسطرون 🔷

🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶
مقام و منزلت تو، هم به اندیشه ارزشمند توست و هم، به کرامت و عظمت آنچه می‌گویی و می‌نگاری که آن، چیزی جز تزکیه و تربیت و تعلیم نیست.

🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷 🔷
نام مبارک تو یادآور مجاهدت و صداقت و ایثاری است که بهار زندگیت را گُلباران قدم‌های پاک و دلهای روشن فرزندان این مرز و بوم نمودی و راحتی جان را با جهاد علمی فی‌سبیل‌الله معاوضه کردی و آنگاه مفتخر به دریافت مدال پرافتخار معلمی شدی!

🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
درود خدا بر تو ای انسان رها شده از اسارت زنجیرهای بدعت و کج‌فهمی و بدآموزی که رسالت انبیا را که همان تزکیه و تعلیم است، سرلوحه رفتار و کردار خویش قرار دادی و پشت پا به هر نیرنگ بَدرنگ و ذلت‌بار زدی!

🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀
و هزاران تعظیم در برابر روح با عظمت و ذلت ناپذیر و ضد‌سازش و تسلیم تو که تهذیب و تحصیل دینی و اسلامی و انقلابی را در جهت تداوم خط و راه شهدا برگزیدی تا بار دیگر، نسلی #سلیمانی پسند را پرورش دهی و پشت پا بزنی به هر چه سند ذلت‌بار شرق و غرب است!

🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
آری معلم! امروز و همه روزهای زندگی، بنام توست که در هیچ صحنه‌ای حتی آنگاه که جانِ عزیزت در خطر ویروسهای بی‌رَحم بود، ما را رها نکردی و از راحتی‌های مُجاز خود بریدی تا نشاط بخش روح و جسم ما در فضای تعلیم مَجازی باشی!

☔ ☔ ☔ ☔ ☔ ☔ ☔ ☔
ارزش و بهای مجاهدت تو را باید خدای کریم هدیه کند که، هیچ تصویر و قلمی را یارای بیان مقام و منزلت شریف تو نیست!

🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶 🔶
خدایا به همه معلمان سرزمینم علم نافع و به همه طالبان حقیقت، اهتمام به دانش و تجربه‌اندوزی و برترین بهره‌وری و توفیق خدمت در راه رضای خودت را عطا بفرما!
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺

موضوعات: بدون موضوع
 [ 12:10:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت