نخلستان
نخلستان ، نماد ایستادگی و مقاومت







خرداد 1403
شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
 << <   > >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  





گمنام یعنی کسی که حتی دنیا را به اندازه یک نام هم نمی خواهد



جستجو







موتور جستجوی امین





خرداد 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  



خرداد 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  



پلاگین


تقویم جلالی جهرم




 
  خیانت ابی لبابه در رای ...

🔹 ﴿لا تَخُونُوا اللّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِکُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ﴾؛

چون منشأ خیانت ها یا #جلب_منفعت است یا #دفع_مضرت و بالأخره به مال و اولاد برمی‌ گردد، می ‌فرماید: ﴿وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ﴾ که درباره همین ابی ‌لبابه می‌ گویند چون اموال و اولادش نزد یهودی های بنی ‌قریظه بود، برای حفظ این اموال و اولاد خیانت کرد.

🔹 #خیانت_در_رأی هم جزء خیانت به پیغمبر است؛ اگر انسان در مشورت کردن ها رأی باطل ارائه کند، خیانت در امانت کرده است.
کسی به جای رأی مثبت رأی منفی بدهد، به جای رأی منفی رأی مثبت بدهد، به جای موافق مخالف رأی بدهد یا به جای مخالف موافق رأی بدهد یا به جای مخالف یا موافق، ممتنع رأی بدهد، همه اینها خیانت در امانت است.

🔹 ابی ‌لبابه هم همین کار را کرده است یعنی در جریان مشورت خیانت کرده است، چون یهودی های بنی ‌قریظه با او مشورت کردند که آیا ما حکمیت سعد را بپذیریم یا نپذیریم، او اشاره کرد به حلقش یعنی شما را سر می ‌برند. خب اینها جزء خیانت های به خدا و پیغمبر است.

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی

📚 سوره مبارکه انفال جلسه 35
تاریخ: 1379

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1403-03-27] [ 01:05:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...


  لیلة القدر انقلاب ...


🔹 آیت الله حائری شیرازی رحمت‌الله علیه

🔸 انتخابات؛ لیلة القدر انقلاب 🔸

خداوند متعال در ایام زندگی انسان، یک ایام، ساعات و اوقاتی را مهم و سرنوشت ساز معرفی کرده، مثلاً در سورۀ قدر می فرماید «لیلة القدر خیر من الف شهر»: یک شب قدر، از هزار ماه مهم تر و با ارزش تر است.

در عمر امت ها هم یک ایام و اوقاتی، شبیه این خصوصیت را پیدا می کند. زمان رأی دادن و انتخاب کردن را می توان به شب قدر تشبیه کرد. این اوقاتی که شما روی کاندیداها مطالعه و بررسی می کنید، اوقات بسیار سرنوشت سازی هست. فکر نکنید فقط سرنوشت چهار سال آینده به این ها بستگی دارد؛ مسأله از این هم مهم تر است.

موضوعات: بدون موضوع
 [ 01:02:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...


  ارزش نخبگان ...

رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی:
بنده به جوانها خیلی اعتقاد دارم. خیلی‌ها هستند-میفهمم من، می‌بینم در صحبتهایی که با مسئولین در طول سالها داشتیم- درست نمی‌توانند درک کنند ارزش انگیزه‌های جوان و جوانی را. اینها خیلی امیدی به جوانها ندارند؛ بنده خیلی امیدوارم به جوانها.
️ اوّلا شماها یک ثروتید برای کشور. مجموعه‌ی جوان، جوان نخبه بخصوص واقعاً برای کشور یک ثروت است. و درست است که مدال اهمیت دارد، خب این مدالها ارزش دارد. هرکدام از اینها مایه‌ی افتخار است. اما ارزش نخبه خیلی متفاوت با ارزش مدال است.
️ ارزش نخبه خیلی بالاتر از این حرفهاست. شماها می‌توانید یک فضای نامطلوب را تبدیل کنید به یک فضای صددرصد مطلوب. شما می‌توانید تاریخ را عوض کنید. 1403/03/26

موضوعات: بدون موضوع
 [ 12:53:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...


  حکایتی جالب ...

حکایت جالب امتحان کردن دو رفیق توسط شاه عباس در را مشهد…

در راه مشهد شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند !
به شیخ بهایی که اسبش جلو میرفت گفت: این میرداماد چقدر بی عرضه است اسبش دائم عقب میماند.
شیخ بهائی گفت: کوهی از علم و دانش برآن اسب سوار است، حیوان کشش اینهمه عظمت را ندارد.
ساعتی بعد عقب ماند به میر داماد گفت: این شیخ بهائی رعایت نمی‌کند،دائم جلو می تازد.
میرداماد گفت: اسب او از این که آدم بزرگی چون شیخ بهائی بر پشتش سوار است سر از پا نمی شناسد و می‌خواهد از شوق بال در آورد !

موضوعات: بدون موضوع
 [ 12:51:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...


  #روز_جهاد_کشاورزی ...

#تولیدی

#به_قلم_خودم

#رونق_تولید

أ أنتم تزرعونه أم نحن الزارعون 

بیست و هفتم خرداد ماه، روز جهاد کشاورزی نام گرفته است. در سال پنجاه و هشت به دستور امام خمینی (رحمت الله علیه) این روز بنام جهاد سازندگی، ثبت شد و پس از مدتی در برنامه سوم توسعه، به وزارت سازندگی و نهایتا به منظور اهداف پیشبردی و بهینه سازی در دهم دیماه هزاروسیصدوهفتادونه با ادغام در وزارت کشاورزی به عنوان جهاد کشاورزی، اعلام و تثبیت گردید.

هدف امام از تاسیس جهاد سازندگی، توجه و اهتمام بیشتر به قشر تولید کننده خصوصا کشاورزان و دامپروران در مناطق محروم بود، چرا که سنگ بنای اقتصاد جامعه ما و رونق تولید بستگی تام به تولیدات داخلی داشت و اگر کشوری در تامین مایحتاج اولیه خود مثل گندم و برنج و…که پایه و اساس مصرف غذایی کشورند، محتاج به بیگانه و واردات باشند، علی الخصوص در جامعه اسلامی ما که شعارش، استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است نقصان بزرگی محسوب می شود.

از روز اول تاسیس این نهاد انقلابی تاکنون کارها و خدمات ارزنده ای صورت پذیرفته، از آبادانی روستاها و رونق دامداری و تقویت بنیه کشاورزی در سایه آموزشها و تلاشهای بی وقفه جهادگران تا مشهور شدن به سنگرسازان بی سنگر در طول هشت سال دفاع مقدس و اصلاح و بهبود روشهای دامداری و کشاورزی در جهت بهبود کمی و کیفی تولید.

از آنجا که مردم ما مسلمانند، کشاورزی را نه تنها به عنوان یک شغل بلکه به نیت عملی مقدس که راه و روش انبیا و ائمه اطهار (سلام الله علیهم) است، با شوق و جدیت ادامه می دهند چرا که عقیده شان بر این است که کاشت هر نهالی به منزله صدقه جاریه ای است که هم دنیا و هم آخرت شخص را آباد می کند.

و اما یک سوال:

آیا جهاد کشاورزی یا سازندگی موفق شده است به اهدافی که برایش تعیین شده بود دست یابد؟

چه اهدافی؟

مهمترین کار این سازمان و نهاد، محرومیت زدایی و ترویج و ترغیب کشاورزان و دامداران از مهاجرت به شهرها و رفع بیکاری، بعلاوه رونق اقتصاد داخلی در سایه تولیدات کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی بود و از طرف دیگر قطع وابستگی به سایر کشورها در تهیه و تولید مواد غذایی و بی نیازی از واردات بی رویه و هدر رفتن ارز و همچنین عدم اتکا به اقتصاد مبتنی بر فروش نفت و در یک کلام ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بوده است.

تقویت سنت و صنعت کشاورزی و دامپروری یک نیاز دو طرفه و مستقیم از نظر حمایت دولتی است چرا که قشر کشاورز بدون حمایت مالی و معنوی هرگز به تنهایی قادر به تولید مورد نظر نخواهد بود و بدتر از همه وجود دلالان و واسطه ها که محصولات این گروه زحمتکش را به بهای اندک خریده و با احتکار و یا صادرات آن بدون مجوز و به صورت قاچاق، ضربه مهلکی را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می کنند.

از طرف دیگر واردات روز افزون محصولات تراریخته، به منزله سم مهلکی است که کشاورزی و تولید داخلی را به کام نیستی و نابودی می کشاند و همین امور موجب دلسردی کشاورزان و دامپروران و رواج بیکاری و مهاجرت به شهرها و مشکلات حاشیه نشینی است.

و اما وظیفه مسئولان دولتی ذیربط این است که به تعبیر مقام معظم رهبری همانگونه که نام وزارت، جهاد کشاورزی است آنها هم جهادی خدمت بکنند و با حمایت مادی و بیمه نمودن کشاورزان و ماشین آلات سنگین و پرداخت وامهای بلاعوض و کم بهره مخصوصا به کشاورزان و دامپرورانی که در حوادثی چون سیل و زلزله و…آسیب دیده اند به رونق این حرفه همت گمارند و با حمایت معنوی از قبیل بهینه ساختن روشهای آبیاری و همچنین با خرید به موقع و مقرون به صرفه محصولات از دامداران و کشاورزان، اقتصاد ملی را از چرخه قاچاق و دلالی گری نجات بخشند و دل این گروه مولد و پرکار و کم توقع را، به آینده کاریشان گرم نموده و با قطع دستان سودجو و فرصت طلبی که، زمینهای کشاورزی را به بهای اندک خریداری نموده و به برج سازی پرداخته و لطمه بزرگی به محیط زیست و چرخه تولید می زنند، حمایت مادی و مفید خود را از این گروه حیات بخش و امید آفرین به عمل آورند.

و بجاست که یادی کنیم از:

شهدای جهاد سازندگی و کشاورزی که در اوج حملات دشمن و هشت سال دفاع مقدس، خون پاک و مطهرشان، درخت انقلاب اسلامی را بارور کرد. روحشان شاد!

موضوعات: بدون موضوع
 [ 12:08:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...